Tankar

2010-11-09 - 11:09:58

Jag undrar vad det är för människor som får jobb på Arbetsförmedlingar, och kanslier och hejohå vad det nu är för ställen.

Dom är ju totalt pantade. Helt och hållet.
Jag blir skickad till en studievägledare av Arbetsförmedlingen. Men den där stackars Studievägledaren satt ju helt hjälplös i sin stol när hon försökte hjälpa mig.

Jag är helt förvirrad. Jag vill mycket men egentligen ingenting. Har ingen aning vilken väg jag ska ta.
Hur ska då denna stackars människa hjälpa mig?
Och för att göra det hela värre var hon en praktikant som satt övervakad av den andra vägledaren...
Herregud säger jag. Hon kommer få men för livet.

Arbetsförmedlaren (Han som jag pratar med) verkar inte kunna så mycket.
Jag kan ju inte gå till en studievägledare om jag inte har en endaste liten aning, inte ens en hint, till vad jag vill göra med mitt liv.
Allt som denna stackars människa sa till mig igår, kunde jag ha hittat på internet. Hemma!

Jag ser inte fram emot mitt nästa möte med Arbetsförmedlingen....


......

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0